CEMPE ønsker å bidra til forsknings- og utviklingsprosjekter som utforsker lærings- og undervisningsmodeller i høyere utøvende musikkutdanning, og lyser derfor ut prosjektmidler for studieåret 2022-23.
Utlysningen går til faglig ansatte ved norske og skandinaviske utdanningsinstitusjoner for høyere musikkutdanning. NMHs ansatte kan kun søke i samarbeid med andre institusjoner.
I år er vi særlig interessert i prosjekter med følgende tematikk:
- KU-basert høyere utøvende musikkutdanning. Prosjekter som utforsker og gir eksempler på undervisning og læring som er basert på kunstnerisk utviklingsarbeid
- Lærerroller i utøvende undervisning. Prosjekter som utforsker alternative undervisnings-/ og organiseringsformer i utøvende undervisning.
- Kunstnerisk medborgerskap. Hvordan kan vi som musikere styrke vårt forhold til samfunnet vi er en del av, skape kunst sammen med samfunnsaktører og tenke annerledes rundt formidlingsformater?
- Musikerhelse.
Det er også mulig å søke om prosjekter som utforsker andre tema innen CEMPEs fire fokusområder:
- Musikeren, samfunnet og arbeidslivet
- Studentens kunstneriske utvikling
- Læring og undervisning i utøvende emner
- En sunn og bærekraftig læringskultur