I år er vi særlig interessert i prosjekter med følgende tematikk:
Musikkstudenter og musikkliv i omstilling og krise
- Prosjekter som kan belyse erfaringer, utfordringer og muligheter fra høyere musikkutdanning under den pågående pandemien. Aktuelle temaer er nye måter å studere og samarbeide på, innovativ digital pedagogikk, innovative løsninger i utøvende praksiser og håndtering av studenters og kunstneres psykiske helse under kriser.
KU-basert høyere utøvende musikkutdanning
- Prosjekter som utforsker og gir eksempler på undervisning og læring som er basert på kunstnerisk utviklingsarbeid (KU-basert utdanning), og slik viser hvordan man kan forstå forskningsbasert utdanning i et felt hvor kunstnerisk utviklingsarbeid er en sentral forskningsform.
Andre fokusområder
Videre ønsker vi også prosjekter i CEMPEs andre fokusområder velkomne. Disse er
- sammenheng mellom studier og musikkliv
- samarbeid i utøvende undervisning
- interaksjon mellom fagområder og sjangre
- musikerens hverdag