Praktisk informasjon for nyansatte i administrasjonen

Her finner du informasjon om brukernavn og passord, adgangskort, åpningstider, posthyller, osv.

Åpningstider

Musikkhøgskolens åpningstider er mandag – fredag: 7.00–22.00, lørdag 9.00–21.00 og søndag 11.00–21.00. Det er egne åpningstider i høytider, ferier og i eksamensperioden. Åpningstider og endringer finner du på nmh.no/kontakt.

Administrasjonen er åpen 8.00–15.30 på hverdager. I perioden 15. mai til 15. september er åpningstiden 8.00–15.00.

Adgangskort

Du må ha adgangskort for å få tilgang til Musikkhøgskolens lokaler og til å benytte kopimaskinene.

For å få utstedt kort må du være registrert i NMHs datasystem. Her finner du veiledning for å få adgangskort.

Brukernavn og passord

Du vil få tilgang til en rekke IT-tjenester og utstyr. Dette gjelder både tjenester driftet av Musikkhøgskolen selv og eksterne tjenester som vi har tilgang til.

Du får utlevert et personlig brukernavn og passord i ekspedisjonen i 3. etg. Før du tar i bruk IT-tjenester og -utstyr ved NMH, må du sette deg inn i Reglement for bruk av Norges musikkhøgskoles IT-systemer.

NMH-profil - ark med logo, brevmal, powerpointmal, etc

Som ansatt på NMH skal vi bruke NMH-profilen i det vi produserer av skriftlig materiell, som brev, rapporter, referater, etc. For å få opp et worddokument med riktig skrifttype, riktige overskrifter og logo, klikk på fil>ny, og du vil få opp ulike  profildokumenter du kan velge fra. Det samme gjelder for å plukke fram en powerpointmal med NMH-profil.

Skrive ut, kopiere, skanne

Adgangskortet ditt er også kopi- og printkort. Du kan ta utskrifter fra alle maskiner på huset, siden en utskriftsjobb er knyttet til brukernavnet ditt. Du skriver ikke ut til en gitt maskin – men til en «felleskø». Utskriftsjobben tar du ut på den maskinen hvor du velger å bruke kortet. Kortet må aktiveres for bruk første gang. Her finner du oppskriften til å skrive ut, kopiere og skanne.

Trådløsnett

NMH bruker eduroam som trådløst nett. For å aktivere det på mobil eller andre maskiner bruker du ditt NMH-brukernavn + @nmh.no. Passordet er ditt NMH-passord. Mer om Musikkhøgskolens trådløse nett.

Mappesystemet

Box er en fleksibel lagringsløsning for alle ansatte ved NMH, tilgjengelig fra de fleste enheter, operativsystem og nettlesere. Box laster du ned fra nettet, og gjør den tilgjengelig i utforskeren på datamaskinen. Les om hvordan du bruker Box.

Mappen «Adm (K:)» er administrasjonens, og der har seksjonene hver sine områder. Mappen «Felles (L:)» går det også an å bruke hvis du skal dele noe med lærerne, siden det er en mappe alle har tilgang til.

Arkivsystemet

Musikkhøgskolen bruker Public 360 som arkiv og saksbehandlingssystem. Hva som skal arkiveres og opplæring i hvordan du bruker Public 360 får du hos Hanne Bakken.

Kontorutstyr

Kontorutstyr er plassert i merkede skap i det åpne arealet i administrasjonen og på kopirommet. Permer kan du få ved å henvende deg i ekspedisjonen.

Visittkort

Alle fast ansatte i minst 20 % stilling kan bestille visittkort, send mail til kommunikasjon@nmh.no. Kortene lages etter en fast mal.

Parkeringskort

Parkeringskort kan du få ved å henvende deg i ekspedisjonen. NMH disponerer et begrenset antall plasser i parkeringshuset under Politihøgskolen.

Arbeidsstøtte på nett

Under fanen Arbeidsstøtte finner du mer informasjon om it, økonomi, bygg og fasiliteter. Du finner snarveier, skjemaoversikt, ordliste og nyttige veiledninger i bruk av wordmalene eller hvordan lage e-postsignatur, retningslinjer ved prosjekter og fullmaktoversikt.

Sist oppdatert: 7. juni 2017