Gå til hovedinnhold
Norges musikkhøgskole Norwegian Academy of Music Søk

EXCEMPEL 2 - Studenter som partnere og prosjektledere

-
mann og kvinne i profil som smiler. Bildet er uklart.

"Studenten i front" heter det i NMHs strategi. Men hvordan kan vi styrke studentens eierskap til egen utdanning og mulighet til medskaping og samskaping i undervisning? Hvilke grader av studentinvolvering har vi, hva er prøvd og hvordan funker det? Velkommen til et seminar om studentpartnerskap og studentinvolvering i regi av CEMPE.

Program

11.00 - 11.45 Transforming learning and teaching through co-creation - Catherine Bovill, professor ved Universitetet i Edinburg.

11.45 - 12.15 Felles lunsj med diskusjon* (krever påmelding dersom du ikke er studieleder/studiekontakt)

12.15 - 13.15 Presentasjon av studentprosjekter og studentinvolvering på NMH

13.15 - 14.00 Workshop/gruppediskusjoner

*Seminaret er et studieledermøte og det er ikke nødvendig med påmelding for de som allerede er innkalt til dette av studiesjefen. Andre ansatte og studenter er også hjertelig velkommen, men må melde seg på dersom de skal delta på lunsj med diskusjon.
Frist for påmelding er torsdag 26. oktober kl 12.00

Transforming learning and teaching through co-creation

Samskaping i læring og undervisning er i sterk utvikling innen høyere utdanning, der studenter og ansatte samarbeider om å utforme læreplaner, noe som skaper et meningsfullt engasjement hos studentene og bygger positive relasjoner mellom ansatte og studenter. I denne presentasjonen vil professor Catherine Bovill fremheve det brede spekteret av samskapingspraksiser som foregår i høyere utdanning internasjonalt, og presentere en rekke bevis som viser de transformative fordelene ved samskaping.

Foredraget foregår på engelsk

Catherine Bovill

Catherine Bovill er nestleder ved Institute for Academic Development og professor i studentengasjement i høyere utdanning ved Universitetet i Edinburgh. Hun er National Teaching Fellow, gjesteprofessor ved universitetet i Bergen, Principal Fellow of the Higher Education Academy og Fellow of the Staff and Educational Development Association. Bovill leder en rekke strategiske prosesser ved Universitetet i Edinburgh, blant annet som med-formann i Curriculum Transformation Programme Student Engagement Strategy Group og som leder av universitetets partnerskapsavtale for studenter og finansieringsordningen Student Partnership Agreement. Hun regnes som verdensledende innen samskaping av læreplaner, partnerskap mellom studenter og ansatte og studentengasjement, og har publisert over 50 artikler og bøker og holdt over 80 foredrag og mesterklasser om samskaping i 15 land.



Relaterte arrangementer

Publisert: 20. okt. 2023 — Oppdatert: 26. okt. 2023