Prosjektet Again and Again and Again handler om ny musikk som på ulike måter integrerer historisk musikk som viktige komponenter. Buene har forsøkt å få frem det kritiske potensialet i en repetisjon av musikkhistorien gjennom å se på musikkens ulike steder, situasjoner og produksjonsbetingelser. I tre ulike verk har han undersøkt aspekter av musikkens fremføringsapparat:
- Symfoniorkesteret som sted
- Kammerkonserten som situasjon
- Huskonserten som det intime musikalske rommet.
I disse undersøkelsene spiller også fonogramhistorien en viktig rolle: Buene betrakter musikkhistorien ikke bare som en historie om verk, men også som en historie om innspillinger. De musikalske verkene er reflektert i en samling tekster hvor disse ideene blir diskutert i tre ulike formater: Essay, roman og notat.
Dokumentasjon
Prosjektets fulle tittel er Again and Again and Again. Music as Site, Situation and Repetition.
Kunstnerisk resultat
Følgende ble presentert på NMH 22. november 2012:
- Eivind Buene: “Standing Stones” (2010) for orchestra hall with symphonic orchestra and electronics, recording of a performance at the Ultima festival 2010
- Eivind Buene: Johannes Brahms “Klarinetten-trio” (2011) with Asamisimasa; Tanja Orning, Rolf Borch, Anders Førisdal, Daniel Paulsen og Håkon Austbø
- Eivind Buene: Schubert Lounge (2012), EP Vinyl Record.
I tillegg inngår dette i Buenes stipendiatprosjekt:
- “Standing Stones” for orkester og elektronikk (partitur, CD med lydfilder for den elektroniske delen og DVD av forestillingen 13.9.2011)
- Johannes Brahms “Klarinetten-trio” (eksempel: faksimile av klarinett-del og DVD av forestillingen 13.9.2011)
- Schubert Lounge (fotodokumentasjon fra huskonsert 14.5.2012)
Refleksjonstekst
Eivind Buenes kritisk refleksjon er presentert i form av fem essays, lange tekstutdrag fra hans romaner Enmannsorkester og Allsang og et dokument med spørsmsål og svar.