
Musikk på Majorstuen skole – en forskningsbasert evaluering
Prosjektet ble gjennomført som et følgestudium gjennom 3 år.
Delproblemstillinger
- I hvilken grad og på hvilke måter har undervisningstilbudet blitt etablert og fungerer i tråd med intensjonene?
- I hvilken grad og på hvilke måter utvikles undervisningstilbudet videre med tanke på å realisere intensjonene?
Evalueringsopplegget skulle
- ha et langsiktig, flerårig perspektiv inkludert kortere perioder med egne oppsummeringer konsentrert om gjennomgående parametere
- belyse rekrutteringsprosedyrene og -kriteriene, også med tanke på prediksjon
- belyse elevenes læringsutbytte med tanke på videre utdanningsvalg og -muligheter
- følge flere sider ved undervisningstilbudet og elevenes læring, herunder det faglige innholdet og utviklingen av det
- følge utviklingen i forholdet mellom musikklassene og det helhetlige arbeids- og læringsmiljøet på Majorstua skole
- følge samarbeidet mellom de involverte utdanningsinstitusjonene og -kulturene og utviklingen av dette samarbeidet med læreplanen for kunnskapsløftet som ramme
- belyse hvordan samarbeidet mellom de involverte utdanningsinstitusjonene og -kulturene innvirker på musikkelevenes læring og utvikling
Publikasjoner
Underveisrapport
Underveisrapport for perioden fra høsten 2011 til og med våren 2014.
Sluttrapport
Evalueringsrapporten ble publisert som pdf og e-bok i CERMs skriftserie i mars 2018.
Prosjektleder

Sist oppdatert:
25. april 2014