Rapport fra studietur til India

3. klasse musikkpedagogikk ved NMH er på studietur i India. De underviser barn, lærer indisk musikk og holder konserter. Underveis skriver de reiseblogg.

Det er fjerde året musikkpedagogikkstudenter fra NMH reiser til India. – Dette er studentenes prosjektpraksis, forteller John Vinge. – De skal delta på kurs i indisk musikk, undervise barn i grunnskole, holde skolekonserter og være med på innspillingen av et barnetv-program (The Sapa-show). De skal være med på Vegar Storsves og mine lærerworkshops og de skal jobbe sammen med indiske bachelorstudenter. De skal også spise masse god mat, ha yogaklasser og pleie sosiale relasjoner.

Les bloggen fra studietur til India>>

Turene til India kom i stand etter at Vegar Storsve og Brit Ågot Brøske i flere år tok med 3. klassestudenter til den palestinske flyktningleiren Rashedie i Sør-Libanon. Etter noen år med samarbeid med tidligere Rikskonsertene fikk NMH i 2018 tilslag på en prosjektsøknad til UTFORSK-programmet. I fire år skal vi jobbe sammen med Jain University og SaPa for å utdanne musikkpedagoger i India og tilby praksis for NMHs musikkpedagogikkstudenter. 

Faglige ansvarlige

vegar.storsve.jpg

Vegar Richter Storsve

Førstelektor

Didaktikk

imported-image

John Vinge

Førsteamanuensis

Musikkpedagogikk

Les mer om prosjektene

texture-1108420_1280.jpg
Education IN Music

Education IN Music er et 4-årig samarbeidsprosjekt mellom Jain University, Subramaniam Academy of Performing Arts og Norges musikkhøgskole. 

Libanonprosjektet

I mer enn 10 år har Norges musikkhøgskole vært sterkt engasjert i utviklingen av et brobyggende musikkprosjekt blant libanesere og palestinske flyktninger i Libanon.

Sist oppdatert: 18. januar 2019