Semesterstart og registering

Hva må du gjøre med en gang du starter som student ved NMH?

1. Betal semesteravgiften i Studentweb

Logg deg inn i Studentweb.

Frist for å betale semesteravgiften:

  • 15. september (høst).
  • 1. februar (vår).

Det kan ta noen dager før betalingen er bekreftet.

2. Meld deg opp til undervisning og eksamen ved å fullføre semesterregistreringen

Frist for semesterregistrering i Studentweb:

  • 15. september (høst).
  • 15. februar (vår).

Sjekk følgende når du registrerer deg:

  • Sørg for at du har gjennomført og bestått de emnene som ligger i studieplanen din.
  • Det er ditt eget ansvar å følge med på at du gjør det som står i din studieplan, slik at du får fullføre studiet og oppnå graden din.
  • Husk også at hvis du ikke tar nok studiepoeng hvert år, får dette konsekvenser for lånet ditt i Lånekassen (lanekassen.no).

Du vil ikke få utbetalt studielån eller få adgang til studenttjenester før du har gjennomført semesterregistreringen.

3. Bekreft personlige opplysninger i Studentweb

Sjekk at du har registrert riktig adresse, telefonnummer og e-postadresse i Studentweb.

4. Få semesterbevis

Semesterkvitteringen finnes nå som appen Studentbevis.

Du kan bestille papirkvittering på Studentweb hvis du trenger dette.

5. Motta studielån fra Lånekassen

Hvis du har søkt om studielån fra Lånekassen, vil du få overført dette til din konto etter at semesteravgift er betalt og semesterregistrering fullført. Da får Lånekassen en kvitteringsmelding om at du er aktiv student ved NMH.

Du får ikke studielånet ditt før Lånekassen har mottatt denne kvitteringen fra NMH.

Annet ved semesterstart

Kontakt

imported-image

Jan Erik Johansen

Seniorrådgiver
Studie- og FoU-seksjonen
Sist oppdatert: 27. desember 2016