Semesterstart og registering

1. Betal semesteravgiften i StudentWeb

Logg deg inn i StudentWeb. Frist for betaling av semesteravgift: 15. september (høst) og 1. februar (vår). Det kan ta noen dager før betalingen er bekreftet.

2. Meld deg opp til undervisning og eksamen ved å fullføre semesterregistreringen

Frist for semesterregistrering i StudentWeb: 15. september (høst) og 15. februar (vår).

  • Sørg for at du har gjennomført og bestått de emnene som ligger i studieplanen din.
  • Det er ditt eget ansvar å følge med på at du gjør det som står i din studieplan, slik at du får fullføre studiet og oppnå graden din.
  • Husk også at hvis du ikke tar nok studiepoeng hvert år, får dette konsekvenser for lånet ditt i Lånekassen.

Du vil ikke få utbetalt studielån eller få adgang til studenttjenester før du har gjennomført semesterregistreringen.

3. Bekreft personlige opplysninger i StudentWeb

Sjekk at riktig adresse, telefonnummer og e-postadresse er registrert i StudentWeb.

4. Få Semesterbevis

Semesterkvitteringen finnes nå som appen Studentbevis. Du kan bestille papirkvittering på Studentweb hvis du trenger dette.

5. Motta studielån (Lånekassen)

Dersom du har søkt om studielån fra Lånekassen, vil dette bli overført til din konto etter at semesteravgift er betalt og semesterregistrering fullført. Da får Lånekassen en kvitteringsmelding om at du er aktiv student ved NMH. Studielån blir ikke utstedt før de har mottatt denne kvitteringen.

Annet ved semesterstart

Kontakt

imported-image

Jan Erik Johansen

Seniorrådgiver
Studie- og FoU-seksjonen
Sist oppdatert: 27. desember 2016