- Gjennomføres: Et semester, høst eller vår
- Avsluttende vurdering: Vurdering fra faglærer.
- Undervisningsspråk: Norsk
Kort om emnet
Emnet skal hjelpe studentene med å bli bevisste sine ulike identiteter, roller og muligheter innenfor musikklivet og øvrige kompetanseområder, for å gjøre dem bedre rustet til å skape seg et liv som musikkarbeidere. Hovedfokuset ligger i å kunne identifisere, utvikle og presentere sin personlige portefølje.
Emnet er åpent for alle studenter, men masterstudenter blir prioritert.
Emneansvarlig: Fagseksjon for musikkpedagogikk og musikkterapi.
Læringsmål
Ved fullført emne er det forventet at studenten
- har et bevisst forhold til sin egen kunstneriske identitet
- har kunnskaper om ulike kommunikasjonskanaler og målgrupper
- kan kommunisere med ulike målgrupper om sine egne kompetanseområder
- har grunnleggende kjennskap til bruk av sosiale medier og andre mediekanaler
Innhold
- Bevisstgjøring om studentenes eget ståsted og kunstneriske identitet.
- Kreativitet og innovasjon.
- Kommunikasjon – begreper, prinsipper og praksis.
- Prosjektarbeid – kunstnerisk og administrativt.
- Utarbeidelse av CV og presentasjonsmateriale.
Organisering
Emnet undervises i bolker på tre ganger 45 minutter i ti uker gjennom semesteret. I tillegg kommer to klokketimer individuell veiledning. Egen tidsplan for dette foreligger ved oppstart av emnet.
Arbeidskrav
1. Det er obligatorisk aktiv deltakelse i emnet. Dette innebærer normalt at fravær på mer enn 20 prosent medfører at studenten ikke består emnet.
2. Studenten skal levere tre skriftlige oppgaver i løpet av studieåret, som til sammen utgjør studentens profesjonelle portefølje: CV.
- Elektronisk presentasjon (f.eks. i PowerPoint).
- Programtekst (kort presentasjon av studenten).
- Studenten skal presentere egen portefølje for studentgruppen og dets faglærer(e).
Frist: Alle arbeidskrav må være godkjent innen 1. desember / 20. mai.
Avsluttende vurdering
Alle arbeidskrav i emnet må være godkjent for at studenten skal få avsluttende vurdering.
Studenten vurderes i forhold til emnets læringsmål. Avsluttende vurdering uttrykkes med bestått/ ikke bestått og fastsettes av faglærer(e) på grunnlag av en individuell vurdering av studentens faglige nivå gjennom arbeidet med emnet.
Ny vurdering
Ved ikke bestått vurdering må studenten følge emnet i sin helhet på nytt.