– Det er mange som har spurd meg – har det blitt slik som du tenkte deg? Då må eg tenkje meg om – kva slags førestilling hadde eg eigentleg om korleis det skulle vere?
Det er berre så vidt vi får det til i den travle rektorkvardagen, men vi møter Astrid på kontoret med utsikt over plassen der studentar, lærarar, forskarar og musikarar går inn og ut med og utan instrumentkasse. Ho skal berre avslutte møtet i naborommet først. På den meterkorte vegen frå møterommet til kontoret, grip nokon tak i skuldra: Hei, har du eit lite minutt? Det er mange å lytte til og mykje å setje seg inn i.
– Det er jo som å hoppe på eit tog i fart. Dei administrative er ikkje på val kvart fjerde år – takk og lov!
Etter ho har prata med meg, skal ho tale på overrekkinga av Lindemanprisen til Maja Ratkje, så ho må rekke ein siste sjekk av talen også.
– Om det er noko som stemmer med forventingane, så er det i alle fall at det er godt å arbeide i team!
Astrid har med seg eit lag som ho meiner utfyller kvarandre på mange måtar når det kjem til kompetanse og kontaktflater. Prorektor Eyolf Dale frå jazz- og folkemusikkseksjonen, viserektor for studiar, Gunnar Flagstad, pianist frå det klassiske feltet, og viserektor for forsking og kunstnarisk utviklingsarbeid, Sidsel Karlsen, som er professor i musikkpedagogikk. Astrid sjølv kjem frå stillinga som leiar for NMHs eige historieprosjektet – som går fram mot 50-årsjubileet i 2023, og har fått med eit overblikk over institusjonen derfrå.
Høgskulen NMH
Sjølv om NMH-toget går, så er det viktig at ein får rom til å ha det overordna blikket også, understrekar ho. Og Historieprosjektet har gitt ein fin inngang slik sett.
– Eg sit med ei respekt for arven vi forvaltar. Respekt for dei vala som har blitt teke opp igjennom og kva som har fått NMH dit skulen er i dag.
Kva val tenkjer du på då, for eksempel?
– At vi har eit oppdrag inn mot mange flater av samfunnet. Vi har hatt ein slags dobbel identitet heile vegen, som kanskje skil oss frå andre store musikkonservatorium omkring i verda. At vi både er eit spesialisert musikkonservatorium og at vi som del av den store universitets- og høgskulesektoren heile tida har vore opptekne av å gjere oss relevante i samfunnet der ute. Det ligg ei politisk haldning i at vi som institusjon har ansvar for å snakke om verdien av det faget vi er spesialisert på – inn i ei akademisk verd som handlar meir om naturvitskap og større samfunnsfag, og inn i ein grunnskule som først og fremst skal lære elevane norsk og matte og digitale ferdigheiter.