Perkusjonist, performancekunstner og kunstforsker Jennifer Torrence antyder gjennom sin forskning at musikerens kropp er en slik terskel. Refleksjonene og de kunstneriske resultatene av prosjektet hennes har ledet Jennifer til å anse kroppen ikke bare som igangsetter av eksterne instrumenter, men som et instrument i seg selv. Kroppen kan ses som et musikalsk og konseptuelt materiale, en metode for å lage noe og en utøvingsmodus.
Jennifer Torrence er utdannet slagverker fra Oberlin-konservatoriet i Ohio, fra universitetet i San Diego og fra Guildhall School of Music and Drama i London. I fire år var hun ansatt i Nordnorsk opera- og symfoniorkester og i Bodø sinfonietta.
Program
- Tom Johnson (1939–): Nine Bells (1979) for ni hengende plateklokker og en gående, løpende, snurrende, «atletisk perkusjonist»
- Trond Reinholdtsen (1972–) i samarbeid med Jennifer Torrence: Institute for Post-Human Performance Practice (2018) - en multimedia installasjonsperformance for et institutt, en perkusjonsforsker, komponistforsker og video.
Medvirkende
- Jennifer Torrence (perkusjon og performance)
- Trond Reinholdtsen (komposisjon og performance)