Dynamus-prosjektet ser på barn og unges oppvekstvilkår når det gjeld musikk. Prosjektet er tredelt mellom kulturskulen, grunnskulen og medielandskapet. Ei av linsene Dynamus brukar mest er inkludering og ekskludering.
Siw Graabræk Nielsen og Sidsel Karlsen ved Norges musikkhøgskole jobbar i kulturskuledelen av prosjektet saman med Anne Jordhus Lier, i tillegg til å vere involvert i grunnskuledelen.
Vi møter Siw og Sidsel saman på kontoret i femte etasje på NMH.
– Grunnskulen treff jo, i prinsippet iallfall, alle. Litt over 13 % brukar kulturskulen, der dei fleste brukar musikkdelen av kulturskulen.
Men i kor stor grad treff innhaldet alle?
– Kven er det som eigentleg kan delta? Kan du tre rett inn i aktiviteten eller krev det forkunnskapar?
Ein av teoretikarane Siw og Sidsel og deira medforskarar lener seg på er Pierre Bourdieu.
– Ein kan føle ei framandheit i den situasjonen ein er i. Du er ikkje vant til strukturane som finst der du er elev.
Gjennom prosjektet har Dynamus-gjengen intervjua foreldre mellom andre, og ser at det er ulike måtar å vere foreldre i kulturskulen. Grunnskulelærarane på si side har gjennom spørjeskjema svart på kva slags musikk dei brukar, kva musikkaktivitetar det leggast til rette for, kven var det sin idé å gjere denne aktiviteten.
– I kulturskulematerialet finn vi at sjølv om eleven skal ha medverknad i undervisninga, så er det i veldig stor grad læraren som styrer kva det skal undervisast i og kva som er repertoaret.
Men det er ikkje sikkert læraren føler seg kompetent til alt.
– Det er kanskje ei sunn grunnholdning, men det fører også til at eleven kan kome med ynskjer som ikkje læraren kan kome i møte.
Men dei veit ikkje heilt kvifor, for det forklarer ikkje spørjeskjemaet.