Med denne konserten ønsker de å gjenskape stemningen av en Schubertiade eller salongkonsert som kunne ha funnet sted på begynnelsen av 1800-tallet. En del av konsertideen er å blåse liv i en gammel og glemt tradisjon der en sanger akkompagnerer seg selv, i dette tilfellet på gitar, litt som en singer-songwriter ville ha gjort på den tiden. I tillegg vil de spille store deler av repertoaret på historiske instrumenter for best mulig å gjenskape atmosfæren av en salongkonsert. Programmet vil bestå av solo-, kammer- og liedrepertoar.
Program
- Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791): Komm, liebe Zither, komm, K. 351 og An die Hoffnung, K. 390
- Joseph Haydn (1732–1809): An Thrysis
- Felix Mendelssohn (1809–1847): 3 Lieder ohne Worte
- Franz Schubert (1797–1828): An Mignon, D. 161
- Frédéric Chopin (1810–1849): Mazurka & Nocturne
- Johan Kaspar Mertz (1806–1856): Elegie
- F. Schubert: Fantasi i C-dur, «Wanderer», D. 760
- Fanny Hensel (1805–1847): 2 Lieder
- Carl Michael Bellman (1740–1795): Fredmans sånger nr. 64, Haga