Prosjektledere: Tore Bråthen og Eirik Sørbø
Institusjon: Universitetet i Agder.
Bråthen og Sørbø ønsker med sitt prosjekt å styrke sammenhengen mellom praktiske og teoretiske emner i utøvende musikkfag med bruk av applikasjonen MOSO, som er en digital læringsplattform utviklet for observasjonsbasert veiledning.
Ved hjelp av applikasjonen skal studentene selv dokumentere egeninnsatsen i hovedinstrument og samspill gjennom å filme eller lydfeste utvalgte deler av sitt arbeid. Basert på dette skal studentene evaluere seg selv, og gjøre utvalg i materialet som danner grunnlag for videre arbeid med lærer. Gjennom kritisk refleksjon og evaluering av egen innsats, vil student og lærer enkelt kunne trekke linjer mellom de teoretiske støtteemnene som ligger til grunn i forberedelsene, og den praktiske utførelsen.
Prosjektet vil være et tidlig steg i å utvikle og tilpasse læringsstrategier og undervisningsmetoder som benytter denne typen teknologi i utøvende musikkutdanning.