Forord
Utviklingen av CEMPE sine fokusområder
I det CEMPE går i gang med sin andre femårsperiode som Senter for fremragende utdanning, reflekterer senterleder Jon Helge Sætre over senterets utvikling.
Klokere sammen
Studentene Guoste Tamulynaite og Guro Utne Salvesen snakker sammen om erfaringene så langt som studentpartnere i senterledelse.
Musikkstudenter følger forbilder på jobb
Jobbskygging gir studenter mulighet til å besøke en tidligere student i hens arbeidshverdag som musiker.
"Becoming Musicians" - studentinvolvering og lærersamarbeid
24.-26. oktober 2018 gikk den internasjonale konferansen "Becoming Musicians" - student involvement and teacher collaboration in higher music education" av stabelen.
Øving i en virtuell verden
En ny VR-lab skal gjøre overgangen fra øverom til konsertscene mindre nervepirrende.
Puster liv i gruppeundervisning
CEMPE har de siste årene undersøkt hvordan kombinasjonen av individuell undervisning med ulike former for gruppeundervisning innvirker på studentenes utvikling som utøvere, og flere lærere ved NMH har deltatt i utprøvingen.
Å lære sammen: Hva har vi lært?
Vi gjengir oppsummeringskapitlet fra Ingrid Maria Hankens rapport "Å lære sammen", om gruppeundervisningsprosjekter som ble gjennomført i første senterperiode.
CEMPE Talks og STUDENT Talks
Flerstemt engasjement
FELIP blåsekvintett og Eirik Birkeland viser gjennom et av CEMPE sine prosjekter om digitale portfolioer, hva det betyr i praksis å sette "studentens selvstendighet og kunstneriske utvikling i front".
LATIMPE
En ny europeisk samarbeidsplattform så dagens lys i 2018.
Utdanning for kunstnerskap
Postdoktor Tanja Orning i samtale med nestleder Ingfrid Breie Nyhus om Tanjas forskningsprosjekt "På vei mot en ny utøverrolle i det 21.årshundre".
Øving og prøving
Et eget verksted for øving gir musikkstudenter mulighet til å reflektere rundt egne og andres arbeidsmåter, på tvers av sjangre.