Norges musikkhøgskole Norwegian Academy of Music
No En
Søk

Damla Tahirbegi: Læring og emosjoner i kammermusikkøvelser

Hvilke sosiokulturelle utfordringer møter kammermusikkstudenter i øvelse og fremføring?

Fagområde: Musikkpedagogikk

Ph.d.-prosjektet undersøker hva slags sosioemosjonelle hindringer studenter ved høyere musikkutdanning opplever under en kammermusikkøving, og hvordan musikkstudenter regulerer følelsene som dukker opp i løpet av slike gruppelæringssituasjoner.

Hovedformålet er å trekke frem de regulerende prosessene som oppleves som adaptive og som har en positiv innflytelse på gruppens emosjonelle klima og det generelle læringsresultatet. Studien har også som mål å undersøke det gjensidige forholdet mellom regulering av følelser og læring mellom individet (selvregulering og samregulering av læring) og gruppen (sosialt delt regulering).

Artikler relevante

Publisert: 15. sep. 2020 — Oppdatert: 18. jun. 2022