Kompetanseområder
- Øving, øvingslære, læringsstrategier og undervisning av øving/ Practising, learning strategies in music and the teaching of practice
- Musikkpedagogisk psykologi/ Educational psychology in music
- Kvantitativ metode, statistikk/Quantitative method, statistics
- Høyere musikkutdanning/ Higher music education
- Vitenskapsteori
- FoU-basert undervisning i høyere musikkutdannning/ 'Research-based' education in higher music education
Publikasjoner
- Kulturskolens musikkundervisning 2022
- Kulturskolelæreren i musikk – enehersker eller uunnværlig veiviser? 2022
- Selecting repertoire for music teaching: Findings from Norwegian schools of music and arts 2022
- Standards of parenting in the Norwegian schools of music and arts. Findings from an interview study with parents of music students. 2022
- Kulturskolens musikktilbud: hva tilbys og hvem/hva bestemmer? 2022
- Hva tilbyr kulturskolene og hvem bestemmer undervisningsinnholdet? 2022
- Kven er med? Kven står utanfor? 2022
- Kan det være en myte at musikklærere i grunnskolen har lav kompetanse? Forskere ved Norges musikkhøgskole sår tvil om tidligere rapporter 2022
- Grunnskolelærere i musikk og deres kompetanse: Hvordan er situasjonen i norsk kontekst? 2021
- Forskningsprosjektet Dynamus: relevans for musikk i lærerutdanningene 2021