Startkull 2022
Studieplaner
- TUP - Norges musikkhøgskoles talentutviklingsprogram TUP
- VUDIGDI - Videreutdanning i digital didaktikk i musikkundervisningen
- KAFR - Det frie kandidatstudiet
- KADI - Bachelorstudiet i dirigering
- KAKM - Bachelorstudiet i kirkemusikk
- KAKP - Bachelorstudiet i komposisjon
- KAMP - Bachelorstudiet i musikkpedagogikk
- KAUTFM - Bachelorstudiet i utøving – folkemusikk
- KAUTIJ - Bachelorstudiet i utøving – improvisert musikk /jazz
- KAUTKL - Bachelorstudiet i utøving – klassisk
- KAPI - Pianostemmer – høgskolekandidat
- UTBA - Påbyggingsstudium i utøving på bachelornivå
- VUKM - Årsstudium i kirkemusikk I
- VUKM2 - Årsstudium i kirkemusikk II
- MUSHEL - Årsstudium i musikk og helse
- KAUTKP - Delt hovedområde i utøving og komposisjon
- MADIUT - Diplomstudiet i utøving
- MADI - Masterstudiet i dirigering
- MAKI - Masterstudiet i kirkemusikk
- MAKP - Masterstudiet i komposisjon
- MAMP - Masterstudiet i musikkpedagogikk
- MATE - Masterstudiet i musikkteori
- MAMT - Masterstudiet i musikkterapi
- MAUM - Mastergradsstudiet i utøvende musikkteknologi og elektroakustisk komposisjon
- MAUT - Masterstudiet i utøving
- UTMA - Fordypningsstudium i utøving på masternivå
- DRGR - Ph.d.-programmet
- PHDKU - Ph.d.-programmet i kunstnerisk utviklingsarbeid i musikk
- VUBAKOR - Barnekorledelse
- VULITURG - Gudstjenestens musikalitet i ord og toner
- VUKULTLED - Kulturledelse
- VUKULENT - Kulturelt entreprenørskap
- VUMUSTEK - Live Electronics: Musikkteknologi for utøvere
- PPUD - Praktisk-pedagogisk utdanning (PPU)
- VUANMUST - Videreutdanning i musikkteori og musikkhistorie
- VUENSLED - Videreutdanning i ensembleledelse I
- VUENSLED2 - Videreutdanning i ensembleledelse II
- VUJZKOMP - Videreutdanning i jazzkomposisjon
- VUKOMP - Videreutdanning i komposisjon
- VUVEILED - Videreutdanning i praksisveiledning
- VULOREC - Location Recording – stereoopptak av akustiske ensembler
Emner
- AKU20 - Afrokubansk musikk
- BARDANS20 - Barokkdans
- BARENS20/21 - Barokkensemble I og II
- BARIMP20 - Barokkens ornamentikk og improvisasjon
- BARPROD20 - Barnemusikkproduksjon
- BRUGIT20/21 - Bruksgitar – improvisasjonsrettet I/II
- BRUKLA20/22 - Bruksklaver – improvisasjonsrettet I/II
- AUDITION20 - Auditiontrening for sangere
- BRUKLA21/23 - Bruksklaver – notespillrettet I/II
- BRUTREK20/21 - Brukstrekkspill I/II
- CBE - Christiania Blåseensemble
- CRIT20 - Critical Response Prosess
- DASPILL20 - Dansespill
- DNS70 - Ensemblepraksis i Det Norsk Solistkor
- DRANS50 - Dans og drama
- ENSANG20/21 - Ensemblesang
- ENTREP70 - Entreprenørskap for masterstudenter
- FOLKDANS20 - Folkedans
- FOLKINST20/21 - Folkemusikkinstrument
- FORSMU20 - Ensemblepraksis i Forsvarets musikk
- GAMELAN20 - Gamelanensemble
- GITAR20/21 - Bruksgitar – notespillrettet I/II
- INSTVAR20/21 - Instrumentvariant I/II
- JAZZENS20/21 - Jazzvokalensemble I/II
- JZSLAGEN20/21 - Extended Ground slagverkensemble I og II
- KADENS20 - Kadens – skap din egen solokadens
- KOBA20 - Kontrapunkt – Bachpolyfoni
- KPANV21 - Anvendt musikkteknologi – programmering i MaxMSP
- KPFILMMAST70 - Masterarbeid
- KUKD90 - Det kunstneriske doktorgradsprosjekt
- KUMU90 - Kunstnerisk utviklingsarbeid i musikk
- KUNSTHI70 - Kunsthistorie
- KUPD90 - Prosjektspesifikk del
- LM20 - Nordic Harmony
- MUNEVRO20 - Musikken og hjernen
- MUSHEL - Årsstudium i musikk og helse
- NORSK21 - Påbyggingskurs i norsk
- OPERA20/21 - Operaseminar
- OPETEO20 - Opera i det 20. århundre
- ORKREP20 - Orkesterrepertoar – historiske og analytiske perspektiver
- PRØVESP20/21 - Prøvespilltrening I/II
- ROMHAR20 - Romantisk harmonikk
- SSO - Ensemblepraksis i Stavanger symfoniorkester
- SYMRE20 - Symphonies Reframed
- TEVOK20 - Tekstskriving og vokalkomposisjon
- TIMANI20 - Timani
- TRIO20/21 - Triologen/operalab
- TRIO20/21 - Triologen/operalab
- VUKM2 - Årsstudium i kirkemusikk II
- VUMUSTEK - Live Electronics: Musikkteknologi for utøvere
- ØVING20 - Utviklingsverksted i øving
- VALG10 - Valgemner
- VALG15 - Valgemner
- VALG20 - Valgemner
- VALG25 - Valgemner
- VALG30 - Valgemner
- VALG07 - Valgemner
- VALG05 - Valgemner
- - Valgemner 2022
- BARPROD21 - Barnemusikkproduksjon
- KOMVID20 - Video for komponister og musikere
- BRUORG20 - Bruksorgel
- IMPRO20 - Improvisasjon II
- INSTENS20 - Didaktikk for instrumental- og ensembleundervisning
- AKKOMP10 - Akkompagnement
- AKKREP20 - Akkompagnement for pianister
- AKULYD10 - Akustikk og lydteori
- ALEX20 - Alexanderteknikk
- BARENS - Barokkensemble
- BASCON10 - Basso continuo
- BERBER20 - Berber - Cultural work in Morocco
- BESIMP10 - Besifringsspill og improvisasjon for pianister
- BESIMP14 - Besifringsspill og improvisasjon for pianister
- BEVEG10 - Bevegelse I
- BEVEG20 - Bevegelsestrening for musikere
- BFO - Bergen filharmoniske orkester
- BLENS20 - Blåseensemble / NMH Chamber Brass
- BRUGITUT20 - Bruksgitar for klassiske gitarister
- BRUKLA10 - Bruksklaver I
- BRUKLA11 - Bruksklaver II
- BRUKLA14 - Bruksklaver for musikkpedagoger
- BRUKLA15 - Bruksklaver
- BRUKLA22 - Bruksklaver IIa - improvisasjonsrettet
- BRUKLA23 - Bruksklaver IIb - notespillrettet
- BRUKSLAG10 - Bruksslagverk
- BRUTREK20 - Brukstrekkspill I
- DIG10 - Digital kompetanse for musikere
- DIHO10 - Instrument I
- DIHO20 - Instrument II
- DIPA10 - Dirigeringsteknikk og repertoar-/partiturstudier I
- DIPA20 - Dirigeringsteknikk og repertoar-/partiturstudier II
- DRANS10 - Dans/drama
- DRAMA30 - Drama II
- ENSLED10 - Ensembleledelse
- EXMUS10 - Musikkforståelse I
- EXMUS11 - Musikkforståelse II
- EXMUS12 - Musikkforståelse II
- EXMUS13 - Musikkforståelse for pianostemmere
- FMARR10 - Arrangering I
- FMARR11 - Arrangering II
- FMARRIN20 - Folkemusikkarrangering og instrumentering
- FMBRUK10 - Bruksinstrument
- FMHO10 - Hovedinstrument I
- FMKUN10 - Folkemusikkunnskap
- FMHO20 - Hovedinstrument II
- FOLKINST20 - Folkemusikkinstrument
- FOLKINST21 - Folkemusikkinstrument
- FONE10 - Fonetikk
- FONE12 - Fonetikk
- FRANSK20 - Fransk
- FRINST10A/B - Instrument
- FRKAMMUS10 - Kammermusikk/samspill I
- FRSAM10 - Samspill I
- FRSAM20 - Samspill II
- FRTEO11 - Musikkteori og arrangering II
- GEHØR10 - Gehørtrening I
- GEHØR11 - Gehørtrening II
- GEHØR13 - Gehørtrening for pianostemmere
- GEHØR24 - Gehørtrening – rytme
- GEHØR25 - Gehørtrening III
- GEHØR26 - Gehør – praktisk intonasjon
- GEHØR30 - Gehørtrening III
- GEHØR31 - Gehørtrening IV
- GENBASS20 - Cembalo/generalbass for blokkfløytister
- GITAR20 - Bruksgitar Ib: Notespillrettet
- HISTHARP20 - Barokkinterpretasjon for harpister
- IMPRO10 - Improvisasjon I
- IMPRO27 - Jazz-improvisasjon
- IMPSAMT20 - Improvisasjonsbasert samtidsmusikk I
- IMPSAMT21 - Improvisasjonsbasert samtidsmusikk II
- IMPSTUD20 - Improvisasjon i studio
- INDMU20 - Indisk musikk
- INST12 - Instrumentasjon
- INSTE10 - Instrument- og stemmekunnskap
- INSTENS20 - Instrumental- og ensembleundervisning av elever på ulike nivåer
- INSTVAR20 - Instrumentvariant (inkluderer historiske instrumenter)
- INSTVAR21 - Instrumentvariant (inkluderer historiske instrumenter)
- INTERC20 - Interpretasjonspraksis i ny musikk (fra ca. 1950)
- JAENS - Jazzensemble
- JZHO10 - Hovedinstrument I
- JZHO11 - Hovedinstrument I
- JZHO20 - Hovedinstrument II
- JZKOMP50 - Jazzkomposisjon
- JZSLAGEN20 - Extended Ground slagverkensemble 1
- JZSLAGEN21 - Extended Ground slagverkensemble 2
- JZTEO10 - Gehør, teori og arrangering I
- JZTEO11 - Gehør, teori og arrangering II
- JZTEO20 - Gehør, teori og arrangering III
- JZTEO21 - Gehør, teori og arrangering IV
- KAKOR - Kammerkor
- KAMMUS11 - Kammermusikk I
- KAMMUS13 - Kammermusikk I
- KAMMUS20 - Kammermusikk II
- KAMMUS27 - Kammermusikk I
- KAMMUS30 - Kammermusikk
- KLPA10 - Klaver-/partiturspill I
- KLPA20 - Klaver-/partiturspill II
- KMBIBTR10 - Bibelkunnskap og troslære
- KMHO10 - Orgel I
- KMHO20 - Orgel II
- KMKOR20 - Kirkemusikkor
- KMKP20 - Komponering og arrangering
- KMKRLED10 - Korledelse I
- KMKRLED20 - Korledelse II
- KMKRLED50 - Korledelse
- KMLIHY10 - Liturgikk og hymnologi I
- KMLIHY20 - Liturgikk og hymnologi II
- KMLIORG20 - Liturgisk orgelspill
- KOMP50 - Komposisjon
- KONSPRO20 - Konsertproduksjon for bachelorstudenter I
- KONTRA20 - Kontrapunkt I – vokalpolyfoni
- KORLED22 - Korledelse
- KORLED50 - Korledelse
- KPANV20 - Anvendt musikkteknologi
- KPENSLED10 - Ensembleledelse
- KPIMP10 - Improvisasjon og workshop
- KPIMP10 - Improvisasjon og workshop
- KPINSTA10 - Instrumentasjon og orkestrering I
- KPKOMP10 - Komposisjon I
- KPKOMP20 - Komposisjon II
- KPKONS - Innstudering og konsertpraksis for komponister
- KPSTU10 - Studio I
- KPSTU11 - Studio II
- KPTEK10 - Satsteknikker og analyse I
- KPTEK20 - Satsteknikker, analyse og instrumentasjon II
- LITSPILL50 - Liturgisk spill
- MHHEL50 - Musikk og helsefaglig emneområde
- MHMUS50 - Musikkfag
- MHPED50 - Pedagogikk, psykologi og musikkterapi
- MHPRAKS50 - Praksis
- MPDIG20 - Digital kompetanse for musikkpedagoger
- MPHO10 - Hovedinstrument I
- MPHO11 - Hovedinstrument I
- MPHO12 - Hovedinstrument I
- MPHO20 - Hovedinstrument II
- MPHO21 - Hovedinstrument II
- MPHO22 - Hovedinstrument II
- MPHOINST26 - Utvidet hovedinstrument for KAMP
- MPMU10 - Utvidet musikerkompetanse I
- MPMU20 - Utvidet musikerkompetanse II
- MPSATS10 - Satslære I
- MPSATS11 - Satslære II
- MPSATS20 - Satslære III
- MUSBI20 - Musikkarbeid i et bistandsprosjekt
- MUSDI10 - Musikkdidaktikk I
- MUSDI20 - Musikkdidaktikk II
- MUSPED10 - Musikkpedagogikk I
- MUSPED20 - Musikkpedagogikk II
- MUSTEK21 - Prosjektstudio
- MUSTEK21 - Prosjektstudio
- MUSTEK24 - Ableton Live
- MUSTEK29 - Konsertlyd
- MUSTEK44 - Programmering, syntese og signalbehandling i Max
- MUSTEK45 - Vokalproduksjon
- MUSTEO20 - Musikkteoretisk fordypning
- MUSTER20 - Innføring i musikkterapifaget
- NORFOL20 - Norsk folkemusikk
- NORSK20 - Norwegian Language Course
- OP406 - Språk
- OPERA20 - Operaseminar
- OPERA21 - Operaseminar II
- OPROM30 - Romanse- og oratorieseminar
- ORATORIE20 - Oratorieseminar
- ORGEL21 - Orgel fordypning
- ORGIMP10 - Orgelimprovisasjon
- ORGIMP11 - Orgelimprovisasjon
- ORGIMP20 - Orgelimprovisasjon
- ORGIMP23 - Orgelimprovisasjon for KAKM
- ORK30 - Orkester II
- ORKUN10 - Orgelkunnskap
- PRØVESP20 - Prøvespilltrening I
- PRØVESP21 - Prøvespilltrening II
- PRAHA20 - Praktisk harmonisering for gitarister
- PRAK10 - Praksis i kandidatstudiet i musikkpedagogikk
- PRAK13 - Praksis I
- PRAK14 - Praksis II
- PRAK21 - Praksis i allmenn musikkopplæring II og ensembleundervisning
- PROF20 - Bransje, profesjon og identitet
- PROPO20 - Professional Portfolio
- REPREG10 - Reparasjon og regulering I
- REPREG11 - Reparasjon og regulering II
- ROMINT20 - Romanseinterpretasjon for pianister og sangere
- RYTTREN20 - Rytmisk trening
- SAMENS - Samtidsensemble
- SANG20 - Sang for instrumentalstudenter
- SANGSTE10 - Sang og stemmebruk
- SASA20 - Sanger – sangskriver
- SATS10 - Satslære I
- SATS20 - Satsteknikker fra det 20. århundre
- SCEBEV20 - Scenefag og bevegelse II
- SCENE10 - Scenefag I
- SLAGENS10 - Slagverkensemble I
- SLAGENS20 - Slagverkensemble II
- SLAGENS30 - Slagverkensemble
- SONATE20 - Sonatesatsform
- SSO20 - Ensemblepraksis i Stavanger symfoniorkester
- STEFYS10 - Stemmefysiologi og anatomi
- STEM10 - Pianostemming I
- STEM11 - Pianostemming II
- TASTINST20 - Tasteinstrument
- TRASA10 - Tradisjonell sang
- TYSK20 - Tysk
- UTHO10 - Hovedinstrument I
- UTHO11 - Hovedinstrument I
- UTHO13 - Hovedinstrument I
- UTHO14 - Hovedinstrument I
- UTHO16 - Hovedinstrument I
- UTHO17 - Hovedinstrument I
- UTHO18 - Hovedinstrument I
- UTHO19 - Hovedinstrument I
- UTHO20 - Hovedinstrument II
- UTHO21 - Hovedinstrument II
- UTHO22 - Hovedinstrument II
- UTHO23 - Hovedinstrument II
- UTHO24 - Hovedinstrument II
- VOKFM20 - Vokal, norsk folkemusikk
- VOKIMP20 - Vokalimprovisasjon for klassiske sangere
- KUBA20 - Forum for kunstnerisk utviklingsarbeid – bachelor
- KPKOMP11 - Komposisjon
- KOHO20 - Instrument II
- MUHIST51 - Musikkhistorie
- SATS51 - Satslære og verkanalyse
- PROF10 - Musikerhelse, motivasjon og øving
- PROF11 - Scenisk bevissthet og eget uttrykk
- SATS11 - Satslære II
- POLYSATS11 - Satslære og polyfoni II
- FEEDBACK20 - Verksted i utøving og refleksjon rundt kunstneriske prosesser
- MENTØV20 - Mentale øvingsstrategier
- PRIMAVISTA20 - Prima vista
- SLÅTTROM20 - Slåttetromme
- SATSMET20 - Metodikk for satslære og musikkanalyse
- AURSKILL20 - Aural Skills Pedagogy
- PIANO21 - 21st Century Piano
- FMHIST20 - Norwegian Traditional Folk Music History
- BLÅSIMP20 - Solo/Ensemblespill for improviserende blåsere
- JZARR20 - Jazz-arrangering
- LYCHRO20 - Lydian Chromatic Concept of Tonal Organization
- COMPER20 - Composer Performer – Performer Composer
- GAMELAN20/21 - Gamelanensemble
- IMPSAMT20/21 - Improvisasjonsbasert samtidsmusikk I/II
- INDISK20 - Indisk musikk
- MUSLED20 - Musikkledelse
- PROF23 - Motivasjon, prestasjon og scenisk nærvær
- PRASYNT20 - Praktisk syntese, workshops med hardvare-eksperimentering
- CONCOM70 - Contemporary Music and Commissioned work
- DIHO70 - Instrumentfordypning for MADI
- DIMAST70 - Masterarbeid
- DISTUD70 - Dirigeringsstudier
- DISTUD71 - Dirigeringsstudier
- DISTUD78 - Dirigeringsstudier
- ECF20 - European Creative Futures
- EXCHANGE70 - Exchange semester
- EXCHANGE71 - Exchange semester
- FELLESTEOR70 - Felles musikkteori
- FONSTE70 - Innføringskurs i fonetikk og stemmeteori
- FORFOR70 - Forskerforum
- GRLED70 - Gruppeledelse i orkester
- KAMMUS70 - Kammermusikk for masterstudenter
- KMKULT70 - Kirkemusikeren som kulturarbeider
- KMMASTER70 - Masterarbeid
- KMMUS70 - Kirkemusikalsk fordypning 1
- KMMUS71 - Kirkemusikalsk fordypning 2
- KOMP29 - Komponering for ensembler
- KONSPRO70 - Konsertproduksjon for masterstudenter
- KONSPRO71 - Konsertproduksjon for masterstudenter
- KPKUNST70 - Kunstnerisk og estetisk seminar
- KPKUNST71 - Kunstnerisk og estetisk seminar II
- KPMAST70 - Masterarbeid
- KPPROD70 - Filmmusikkproduksjon
- KUNSTFORM70 - Kunstnerisk fordypning I – formidling
- KUNSTHO70a - Kunstnerisk fordypning I – hovedinstrument
- KUNSTHO70b - Kunstnerisk fordypning II – hovedinstrument
- KUNSTHO70c - Kunstnerisk fordypning III – hovedinstrument
- KUNSTHO71a - Kunstnerisk fordypning I – hovedinstrument
- KUNSTHO71b - Kunstnerisk fordypning II – hovedinstrument
- KUNSTHO71c - Kunstnerisk fordypning III – hovedinstrument
- KUNSTHO72a - Kunstnerisk fordypning I – hovedinstrument
- KUNSTHO72b - Kunstnerisk fordypning II – hovedinstrument
- KUNSTHO74a - Kunstnerisk fordypning I – hovedinstrument
- KUNSTHO74b - Kunstnerisk fordypning II – hovedinstrument
- KUNSTORK70 - Kunstnerisk fordypning I – orkesterforberedelse
- KUNSTPRO73a - Kunstnerisk fordypning I – prosjekt
- KUNSTPRO73b - Kunstnerisk fordypning II – prosjekt
- MASTFOR70a - Masterforum I
- MASTFOR70b - Masterforum II
- MPLAB70 - Undervisningslab
- MPMAST70 - Masterarbeid
- MPTEO71 - Musikkpedagogisk teori I
- MPTEO72 - Musikkpedagogisk teori II
- MPTEO73 - Forskningsmetode og vitenskapsteori
- MTGRL70 - Musikkterapeutiske grunnlagsproblemer
- MTGRL71 - Musikkterapeutiske grunnlagsproblemer
- MTMAST70 - Masterarbeid
- MTMAST71 - Masterarbeid
- MTMUSTER70 - Musikkterapeutisk emneområde
- MTMUSTER71 - Musikkterapeutisk emneområde I
- MTPRAKS70 - Praksis
- MTPRAKS71 - Praksis
- MTVALG70 - Fordypning
- MUSPED70 - Musikkpedagogisk fordypning
- MUSPER71 - Musikken i perspektiv
- MUSPER72 - Project Development and Music in Perspective
- MUSTEK70 - Musikkteknologi
- OPEHIST70 - Operahistorie
- ORK70 - Orkester – tilleggsprosjekt
- ORKPRA70 - Orkesterpraksis
- RESANG20 - Resitativsang
- TEAN70 - Analyse I
- TEAN71 - Analyse II
- TEFOLK70 - Folkemusikk
- TEHIST70 - Musikkteoriens historie
- TEJAZZ70 - Jazzteori og arrangering
- TEKMAST70 - Masterarbeid
- TEKOGN70 - Musikkognisjon og gehør
- TEMAST70 - Masterarbeid
- TEPART70 - Partimento og kontrapunkt
- UTDIPLOM70 - Diplomarbeid
- UTKAMM70 - Chamber Music and ECMA IP
- UTKOMP70 - Komposisjon og utøving
- UTMASTER70a - Masterarbeid I
- UTMASTER70b - Masterarbeid II
- UTMASTER72a - Masterarbeid I
- UTMASTER72b - Masterarbeid II
- UTMASTER73a - Masterarbeid I
- UTMASTER73b - Masterarbeid II
- UTMAST70 - Masterarbeid
- UTMASTER74 - Masterarbeid
- UTMASTER75 - Masterarbeid
- UTMASTER76 - Master's Project
- UTMASTER78 - Masterarbeid
- UTPRO70 - Semesterprosjekter
- UTREPINT70 - Repertoar og interpretasjon
- UTREPINT75 - Repertoar og interpretasjon
- UTREPINT77 - Repertoar og interpretasjon
- UTREPINT78 - Repertoar og interpretasjon
- UTREPINT79 - Repertoar og interpretasjon
- UTREPINT90 - Repertoar og interpretasjon
- Emne 1 - Fellesfaglig kunstnerisk forankring
- Emne 2 - Faglig fordypning
- KUMA70 - Forum for kunstnerisk utviklingsarbeid – master
- RHYTAN20 - Rhythm Analysis
- DRAVHA90 - Avhandling og doktorgradsprøve
- DRMET90 - Forskningsmetode
- DRVALG90 - Prosjektspesifikt kurs
- DRVIT90 - Vitenskapsteori
- DRFORMID90 - Tekst- og formidlingsforum
- DRINNF90 - Innføringskurs med etikk
- KUNF90 - Nasjonal forskerskole i kunstnerisk utviklingsarbeid
- BAKOR50 - Barnekorledelse
- BRUKLA50 - Bruksklaver for kirkemusikere
- BRUKLA51 - Bruksklaver for VUKM2
- ENSLED21 - Ensembleledelse I
- ENSLED22 - Ensembleledelse II
- GEHØR50 - Gehørtrening
- GEHØR51 - Gehørtrening
- KMFORUM50 - Kirkemusikkforum
- KMFORUM51 - Kirkemusikkforum
- KMHO50 - Orgelspill
- KMHO51 - Hovedinstrument
- KMHOINST50 - Orgelspill
- KMHOINST51 - Orgelspill
- KULTENTR50 - Kulturelt entreprenørskap - selvledelse, kommunikasjon og prosjektarbeid
- KULTLED50 - Kulturorganisasjoners omgivelser
- KULTLED51 - Kulturledelse og kulturorganisasjon
- LITHYM50 - Liturgikk, hymnologi og liturgisk sang
- LITURG50 - Gudstjenestens musikalitet i ord og toner
- MUSDI55 - Musikkdidaktikk
- MUSDI56 - Musikkdidaktikk
- MUSPED50 - Musikklæreren 1
- MUSPED51 - Musikklæreren 2
- MUSPED55 - Musikkpedagogikk
- MUSPED56 - Musikkpedagogikk
- MUSTEK51 - Musikkteknologi for utøvere
- MUSTEK53 - Live Electronics – Workshop
- MUSTEK54 - Live Electronics – prosjekt
- ORGIMP51 - Orgelimprovisasjon
- ORKUN50 - Orgelkunnskap
- PRAK55 - Praksis i praktisk-pedagogisk utdanning
- PRAK56 - Praksis i praktisk-pedagogisk utdanning
- SANG50 - Sang
- SATS50 - Musikkteori og satslære
- VEILED50 - Praksisveiledning i lærerutdanninger med musikk, dans og teater
- VEILED53 - Praksisveiledning i musikk og helse-/musikkterapiutdanninger
- DIGDI50 - Digital didaktikk i musikkundervisning