Fagfellevurdering for Praktisk-pedagogisk utdanning i kunst, musikk og design ved UiB:
Rapport nr.3:Vurdering av læringsmiljø og studentmedvirkning
Signe Kalsnes
2023
Refleksjoner - Er løsningen å integrere Den kulturelle skolesekken i lærerutdanningene - og i så fall hvordan?
Signe Kalsnes
2023
Fagfellevurdering for Praktisk-pedagogisk utdanning i kunst,
musikk og design ved UiB: Rapport nr. 2: Vurdering av
a) sammenhengen mellom læringsutbytte-beskrivelsene (LUB) i
praksisemner og gjennomføring og vurdering av og i praksis, og b) rekruttering, frafall, studentenes gjennomføring og
eksamensresultater
Signe Kalsnes
2023
Hvordan kan det at barn og ungdom skaper musikk bidra til bærekraft, og hva slags forståelse av
fenomenet bærekraft kan det være snakk om da?
Signe Kalsnes
2022
Fagfellevurdering for Praktisk-pedagogisk utdanning i kunst, musikk og design ved UiB: Rapport nr. 1: Vurdering av sammenheng mellom læringsutbytte-beskrivelsene (LUB) på program- og emnenivå; sammenheng mellom LUB og eksamens- og vurderingsformer i emnene; organiseringen av programmet
Signe Kalsnes
2022
«Den som i dag utdanner seg til musikklærer må samtidig skolere seg som fagpolitiker» – om profesjonsutøvelse i spennet mellom fag, pedagogikk og politikk.
Signe Kalsnes
2021
Developing music education crafts in a Palestinian Refugee Camp and in Lebanese Schools
Signe Kalsnes
2021
Music outreach in Lebanon. What do the concerts on the Lebanon project mean to the local participants, and what are their views on the pupils’ involvement?
Signe Kalsnes
2020
Hva kan gjøre en kulturskole til en attraktiv praksisplass for utdanningsinstitusjoner med PPU i utøvende/skapende musikk?
Signe Kalsnes
2020