Foto: Charlotte Wiig
Kompetanseområder
Faglige interessefelt:
- Estetiske fag / kunstfag i grunnopplæring og lærerutdanning
- Lærerutdanning og profesjonsutvikling
- Musikk- og kunstformidling til barn og unge
- Fag- og utdanningspolitikk innenfor skole- og lærerutdanning og kunstfeltet
Undervisning
Pedagogikk og musikkpedagogikk; musikkformidling
Publikasjoner
- Kulturskoleutvikling 2024
- Fagfellevurdering for Praktisk-pedagogisk utdanning i kunst, musikk og design ved UiB: Rapport nr.3:Vurdering av læringsmiljø og studentmedvirkning 2023
- Refleksjoner - Er løsningen å integrere Den kulturelle skolesekken i lærerutdanningene - og i så fall hvordan? 2023
- Fagfellevurdering for Praktisk-pedagogisk utdanning i kunst, musikk og design ved UiB: Rapport nr. 2: Vurdering av a) sammenhengen mellom læringsutbytte-beskrivelsene (LUB) i praksisemner og gjennomføring og vurdering av og i praksis, og b) rekruttering, frafall, studentenes gjennomføring og eksamensresultater 2023
- Hvordan kan det at barn og ungdom skaper musikk bidra til bærekraft, og hva slags forståelse av fenomenet bærekraft kan det være snakk om da? 2022
- Fagfellevurdering for Praktisk-pedagogisk utdanning i kunst, musikk og design ved UiB: Rapport nr. 1: Vurdering av sammenheng mellom læringsutbytte-beskrivelsene (LUB) på program- og emnenivå; sammenheng mellom LUB og eksamens- og vurderingsformer i emnene; organiseringen av programmet 2022
- «Den som i dag utdanner seg til musikklærer må samtidig skolere seg som fagpolitiker» – om profesjonsutøvelse i spennet mellom fag, pedagogikk og politikk. 2021
- Developing music education crafts in a Palestinian Refugee Camp and in Lebanese Schools 2021
- Music outreach in Lebanon. What do the concerts on the Lebanon project mean to the local participants, and what are their views on the pupils’ involvement? 2020
- Hva kan gjøre en kulturskole til en attraktiv praksisplass for utdanningsinstitusjoner med PPU i utøvende/skapende musikk? 2020