Arkitektur- og designhøgskolen (AHO), Kunsthøgskolen i Oslo (KhiO) og Norges musikkhøgskole (NMH) har samarbeidet om dette prosjektet. De mottok den til da største tildelingen til kunstnerisk utviklingsarbeid fra Prosjektprogrammet for kunstnerisk utviklingsarbeid: tre millioner kroner over tre år.
Prosjektet rekomponerte og fremførte verkene i flere forskjellige medier og fremføringssituasjoner, inkludert videoer (TV/ på nett), stedsspesifikk kunst, kontekstrelatert performance og iscenesatt konsertfremføring. Totalt resulterte det i et titalls ulike fremføringer.
Verkene
- The King of Denmark av Morton Feldman
- Psappha av Iannis Xenakis
Samarbeid
Prosjektet koblet sammen kompetanse fra AHO, KHiO og NMH innenfor utøving, komposisjonsteori, konseptuelt design og experience design. Disse tre kunstutdanningsinstitusjonene hadde tidligere samarbeidet om blant annet Les Jeudi’s ved Pompidou-senteret i Paris, Festspillene i Nord-Norge og Elvelangs i Oslo, og dette ga svært nyttige og gode erfaringer samtidig som prosjektene nådde store publikumsgrupper.