Ved NMH arbeidde han òg med improvisasjon og komposisjon for musikkterapistudentane. Både her, og i arbeidet ved kulturskular og ved lærarutdanninga på Høgskulen i Volda, nytta han mykje av materialet frå Bjørn Kruse si undervisning.
– Når ein tenkjer komposisjon lausrive frå enkeltnotar, og heller jobbar med strukturar og former, blir det relevant for mange som ikkje har inngåande musikalsk bakgrunn. Skal du læra unge menneske noko om det å komponera, kan det vera ein god innfallsvinkel. Kanskje finst det tredjeklassingar som kan komponera med akkordar. Men om ein startar med dette som premiss, vil ein bomma på ei stor gruppe av elevane, meiner Sæther.
Frå frustrasjon til blogg
I dag arbeider han ved musikklinja på Ålesund vidaregåande skule, og har lagt vekt på å vera aktiv innan ein brei rekke av fagområda dei tilbyd: utøving, samspel, instruksjon og leiing, lyttefag, musikkfordjuping og musikk i perspektiv. For sistnemnde var han med i læreplangruppa for VG2 og VG3 til Fagfornyinga, den siste revisjonen av dei nasjonale læreplanane. Her var eitt av måla hans å gjera faget til eit historiefag i vidare forstand.
I tillegg er han utøvar og komponist – og han har utvikla fleire bloggar. Den største, musikkteori.net, kom til i 2010. Per i dag inneheld bloggen meir enn 100 innlegg om skalaer, akkordar, klang, instrumentering, rytme og meir.
– I mitt eige arbeid med å laga musikk sakna eg ein god teoretisk bakgrunn. Eg kjøpte bøker, men opplevde at emna ikkje blei godt nok forklart for meg, for eg hadde behov for å sjå meir av teorien i praksis. Då leita eg etter videoar på YouTube. Men videoane inneheldt stort sett enkeltemne. Når eg var ferdig med eitt, fanst det inga naturleg oppfølging.
Bloggen oppstod altså ut frå ein frustrasjon, men har blitt eit pedagogisk opplegg, som stadig fleire nyttar.
– Idealet var at alt skulle vera lettfatteleg, i eit enkelt språk, og det har ikkje vore meininga å berre leggja fram fakta, men òg leggja til rette for læring. Mykje av det eg har med meg frå utdanninga mi ved NMH har danna grunnlag for arbeidet. Så byggjer ein vidare, slik er det vel for all verksemda mi, seier Sætre.
Du har etter kvart ei brei erfaring innan mange musikalske arbeidsområde. I lys av erfaringa di, har du nokre ønske for NMH i framtida?
– At ein opnar seg endå meir for endring, og tør å sjå meir radikalt på strukturane ein jobbar i! På musikklinja har me nyleg vore gjennom ein endringsprosess. Før kunne opp mot 25 lærarar vera innom for å undervisa i småfag. Få hadde oversikt over heilskapen i læringa eller elevgruppa. Me valde å samla ressursane, delte elevane i grupper, som så kunne ha kvar sin lærar i fire timar om gongen. Ein får jobba konsentrert med emne over tid, og når lærarane er der det same strekket, vert dei godt kjende med elevane, det oppstår ein annan heilskap kring læringa. Slik trur eg ein kunne arbeidd meir på høgskulen òg, ein burde undersøkt korleis ein i større grad kunne byggja team rundt klassen og enkeltstudentane. Éin av nøklane til eit heilskapleg studium er å skapa gode lærargrupper, gode samarbeid.