CEMPE utvikler kunnskap og erfaring som styrker utøverutdanningen og støtter musikerstudentene i deres kunstneriske utvikling og på vei mot et virke i fremtidens musikkliv.

Nye studentpartnere foto Guoste.jpg
Bli kjent med våre nye studentpartnere

- Jeg ønsker at hver enkelt student skal føle kontroll over egen utvikling og kurs som utøver.

- Særlig håper jeg vi kan skape et miljø hvor det finnes mange arenaer hvor man kan reflektere sammen over ulike sider av det å være musiker.

Møt Susanna og Ole Martin, CEMPEs nye studentpartnere for studieåret 2020-2021

Spøkelse pix.jpg
CEMPE Talks - Musikkhøgskolens spøkelse

Hvilke «spøkelser» går rundt i Musikkhøgskolens ganger? Hvorfor gjør vi som vi gjør, hva er det lov å snakke om, og hva er det vi ikke snakker om? Og hva betyr egentlig studentsentrert læring og entreprenørskap? Stipendiat i CEMPE, Veronica Ski-Berg, utfordret studenter og ansatte på en rekke sentrale problemstillinger i CEMPE Talks 26. februar. 

CTMTP.png
Oslo lectures in Music Theory Pedagogy

Gjennom prosjektet Current Trends in Music Theory Pedagogysom har som målsetning å skape sammenhenger mellom pedagogiske trender og utvikling innen musikkteori, har CEMPE organisert gjesteforelesninger med blant andre Robert Gjerdingen, William Caplin og Danuta Mirka. Artiklene de har skrevet basert på forelesningene er nå publisert. 

 

Senterledelse

imported-image

Jon Helge Sætre

Førsteamanuensis / leder for CEMPE

Musikkpedagogikk

imported-image

Ingfrid Breie Nyhus

Forsker
Fagseksjon for klaver, akkompagnement, gitar og akkordeon