Startkull 2024
Studieplaner
- KAFR - Det frie bachelorstudiet
- MUSHEL - Årsstudium i musikk og helse
- VUIMPSAMT - Videreutdanning i improvisasjonsbasert samtidsmusikk
- Valgemne-katalogen - Valgemnekatalogen
- DRGR - Ph.d.-programmet i musikkforskning
- PHDKU - Ph.d.-programmet i kunstnerisk utviklingsarbeid i musikk
- VUANMUST - Videreutdanning i musikkteori og musikkhistorie
- VUKM - Kirkemusiker I
- VUKM2 - Kirkemusiker II
- VULOREC - Location Recording – stereoopptak av akustiske ensembler
- VUBAKOR2 - Videreutdanning i barnekorledelse II
Emner
- DRANS50 - Dans og drama
- KPFILMMAST70 - Masterarbeid
- KUKD90 - Det kunstneriske doktorgradsprosjekt
- KUMU90 - Kunstnerisk utviklingsarbeid i musikk
- KUPD90 - Prosjektspesifikk del
- MUSHEL - Årsstudium i musikk og helse
- OPETEO20 - Opera i det 20. århundre
- ORKREP20 - Orkesterrepertoar – historiske og analytiske perspektiver
- ROMHAR20 - Romantisk harmonikk
- TEVOK20 - Tekstskriving og vokalkomposisjon
- VUMUSTEK - Live Electronics: Musikkteknologi for utøvere
- VALG05 - Valgemner
- VALG07 - Valgemner
- VALG10 - Valgemner
- VALG15 - Valgemner
- VALG20 - Valgemner
- VALG25 - Valgemner
- VALG30 - Valgemner
- JZSLAGEN20/21 - Extended Ground slagverkensemble I og II
- AKKOMP10 - Akkompagnement
- AKULYD10 - Akustikk og lydteori
- BASCON10 - Basso continuo
- BESIMP10 - Besifringsspill og improvisasjon for pianister
- BESIMP14 - Besifringsspill og improvisasjon for pianister
- BEVEG10 - Bevegelse I
- BRUKLA10 - Bruksklaver I
- BRUKLA11 - Bruksklaver II
- BRUKLA14 - Bruksklaver for musikkpedagoger
- BRUKLA15 - Bruksklaver
- BRUKSLAG10 - Bruksslagverk
- DIG10 - Digital kompetanse for musikere
- DIHO10 - Instrument I
- DIHO20 - Instrument II
- DIPA10 - Dirigeringsteknikk og repertoar-/partiturstudier I
- DIPA20 - Dirigeringsteknikk og repertoar-/partiturstudier II
- DRANS10 - Dans/drama
- DRAMA30 - Drama II
- ENSLED10 - Ensembleledelse
- EXMUS10 - Musikkforståelse I
- EXMUS11 - Musikkforståelse II
- EXMUS12 - Musikkforståelse II
- EXMUS13 - Musikkforståelse for pianostemmere
- FMARR10 - Arrangering I
- FMARR11 - Arrangering II
- FMARRIN20 - Folkemusikkarrangering og instrumentering
- FMBRUK10 - Bruksinstrument
- FMHO10 - Hovedinstrument I
- FMKUN10 - Folkemusikkunnskap
- FMHO20 - Hovedinstrument II
- FONE10 - Fonetikk
- FONE12 - Fonetikk
- FRANSK20 - Fransk
- FRINST10A/B - Instrument
- FRSAM10 - Samspill I
- FRSAM20 - Samspill II
- FRTEO11 - Musikkteori og arrangering II
- GEHØR10 - Gehørtrening I
- GEHØR11 - Gehørtrening II
- GEHØR13 - Gehørtrening for pianostemmere
- GEHØR25 - Gehørtrening III
- GEHØR30 - Gehørtrening III
- GEHØR31 - Gehørtrening IV
- GENBASS20 - Cembalo/generalbass for blokkfløytister
- HISTHARP20 - Barokkinterpretasjon for harpister
- IMPRO10 - Improvisasjon I
- INST12 - Instrumentasjon
- INSTE10 - Instrument- og stemmekunnskap
- JZHO10 - Hovedinstrument I
- JZHO11 - Hovedinstrument I
- JZHO20 - Hovedinstrument II
- JZKOMP50 - Jazzkomposisjon
- JZTEO10 - Gehør, teori og arrangering I
- JZTEO11 - Gehør, teori og arrangering II
- JZTEO20 - Gehør, teori og arrangering III
- JZTEO21 - Gehør, teori og arrangering IV
- KAMMUS11 - Kammermusikk I
- KAMMUS13 - Kammermusikk I
- KAMMUS20 - Kammermusikk II
- KAMMUS30 - Kammermusikk
- KLPA10 - Klaver-/partiturspill I
- KLPA20 - Klaver-/partiturspill II
- KMBIBTR10 - Bibelkunnskap og troslære
- KMHO10 - Orgel I
- KMHO20 - Orgel II
- KMKOR20 - Kirkemusikkor
- KMKP20 - Komponering og arrangering
- KMKRLED10 - Korledelse I
- KMKRLED20 - Korledelse II
- KMLIHY10 - Liturgikk og hymnologi I
- KMLIHY20 - Liturgikk og hymnologi II
- KMLIORG20 - Liturgisk orgelspill
- KOHO20 - Instrument II
- KOMP50 - Komposisjon
- KONTRA20 - Kontrapunkt I – vokalpolyfoni
- KORLED22 - Korledelse
- KORLED50 - Korledelse
- KPANV20 - Anvendt musikkteknologi
- KPENSLED10 - Ensembleledelse
- KPIMP10 - Improvisasjon og workshop
- KPIMP10 - Improvisasjon og workshop
- KPINSTA10 - Instrumentasjon og orkestrering I
- KPKOMP10 - Komposisjon I
- KPKOMP11 - Komposisjon
- KPKOMP20 - Komposisjon II
- KPSTU10 - Studio I
- KPSTU11 - Studio II
- KPTEK10 - Satsteknikker og analyse I
- KPTEK20 - Satsteknikker, analyse og instrumentasjon II
- MHHEL50 - Musikk og helsefaglig emneområde
- MHMUS50 - Musikkfag
- MHPED50 - Pedagogikk, psykologi og musikkterapi
- MHPRAKS50 - Praksis
- MPDIG20 - Digital kompetanse for musikkpedagoger
- MPHO10 - Hovedinstrument I
- MPHO11 - Hovedinstrument I
- MPHO12 - Hovedinstrument I
- MPHO20 - Hovedinstrument II
- MPHO21 - Hovedinstrument II
- MPHO22 - Hovedinstrument II
- MPMU10 - Utvidet musikerkompetanse I
- MPMU20 - Utvidet musikerkompetanse II
- MPSATS10 - Satslære I
- MPSATS11 - Satslære II
- MPSATS20 - Satslære III
- MUHIST51 - Musikkhistorie
- MUSDI10 - Musikkdidaktikk I
- MUSDI20 - Musikkdidaktikk II
- MUSPED10 - Musikkpedagogikk I
- MUSPED20 - Musikkpedagogikk II
- MUSTEO20 - Musikkteoretisk fordypning
- OP406 - Språk
- OPROM30 - Romanse- og oratorieseminar
- ORATORIE20 - Oratorieseminar
- ORGIMP10 - Orgelimprovisasjon I
- ORGIMP11 - Orgelimprovisasjon
- ORGIMP20 - Orgelimprovisasjon II
- ORK30 - Orkester II
- ORKUN10 - Orgelkunnskap
- POLYSATS10 - Satslære og polyfoni I
- POLYSATS11 - Satslære og polyfoni II
- PRAHA20 - Praktisk harmonisering for gitarister
- PRAK10 - Praksis i kandidatstudiet i musikkpedagogikk
- PRAK13 - Praksis I
- PRAK14 - Praksis II
- PRAK21 - Praksis i allmenn musikkopplæring II og ensembleundervisning
- PROF10 - Musikerhelse, motivasjon og øving
- PROF11 - Scenisk bevissthet og eget uttrykk
- PROF20 - Bransje, profesjon og identitet
- REPREG10 - Reparasjon og regulering I
- REPREG11 - Reparasjon og regulering II
- SANGSTE10 - Sang og stemmebruk
- SATS10 - Satslære I
- SATS11 - Satslære II
- SATS20 - Satsteknikker fra det 20. århundre
- SATS51 - Satslære og verkanalyse
- SCEBEV20 - Scenefag og bevegelse II
- SCENE10 - Scenefag I
- SLAGENS10 - Slagverkensemble I
- SLAGENS20 - Slagverkensemble II
- SLAGENS30 - Slagverkensemble
- SONATE20 - Sonatesatsform
- STEFYS10 - Stemmefysiologi og anatomi
- STEM10 - Pianostemming I
- STEM11 - Pianostemming II
- TASTINST20 - Tasteinstrument
- TRASA10 - Tradisjonell sang
- TYSK20 - Tysk
- UTHO10 - Hovedinstrument I
- UTHO11 - Hovedinstrument I
- UTHO13 - Hovedinstrument I
- UTHO14 - Hovedinstrument I
- UTHO16 - Hovedinstrument I
- UTHO17 - Hovedinstrument I
- UTHO18 - Hovedinstrument I
- UTHO19 - Hovedinstrument I
- UTHO20 - Hovedinstrument II
- UTHO21 - Hovedinstrument II
- UTHO22 - Hovedinstrument II
- UTHO23 - Hovedinstrument II
- UTHO24 - Hovedinstrument II
- KAMMUS27 - Fordypning i kammermusikk
- KONSPRO20 - Konsertproduksjon for bachelorstudenter I
- KONSPRO21 - Konsertproduksjon for bachelorstudenter II
- KUBA20 - Forum for kunstnerisk utviklingsarbeid - bachelor
- MPHOINST26 - Utvidet hovedinstrument for KAMP
- ORGEL21 - Orgel fordypning for KAKM
- ORGIMP23 - Orgelimprovisasjon for KAKM
- SAMENS - Samtidsensemble
- CEMPE20 - Studentdrevet prosjekt
- IMPSAMT20 - Improvisasjonsbasert samtidsmusikk
- EARLYMUS20 - Early Music Performance Practice Class
- AKKREP20 - Akkompagnement for pianister
- ALEX20 - Alexanderteknikk
- ANPRAK20 - Analyse i praksis
- BARENS20 - Barokkensemble I og II
- BARIMP20 - Barokkens ornamentikk og improvisasjon
- BLENS20 - Blåseensemble / NMH Chamber Brass
- BRUGIT20 - Bruksgitar – improvisasjonsrettet
- BRUKLA20 - Bruksklaver – improvisasjonsrettet
- BRUKLA21 - Bruksklaver – notespillrettet
- BRUORG20 - Bruksorgel - besifringsspill
- BRUTREK20 - Brukstrekkspill - besifringsspill
- CBE - Christiania Blåseensemble
- DASPILL20 - Dansespill
- DNS70 - Ensemblepraksis i Det Norsk Solistkor
- ECF20 - European Creative Futures
- ELEKTMUS20 - Elektroeksperimentell musikk
- ENSANG20 - Ensemblesang
- EXCOM20 - Extended Composition
- FMHIST20 - Norwegian Traditional Folk Music History
- FOLKDANS20 - Folkedans
- FOLKINST20 - Folkemusikkinstrument
- GAMELAN20 - Gamelanensemble I
- GEHØR24 - Gehørtrening – rytme
- GEHØR26 - Gehør – praktisk intonasjon
- GITAR20 - Bruksgitar - notespillrettet
- HAMKLAV20 - Hammerklaver for pianister
- IMPRO20 - Improvisasjon II
- IMPRO27 - Innføring i jazzimprovisasjon
- INSTVAR20 - Instrumentvariant I
- INTERC20 - Fremføringspraksis i samtidsmusikk
- IPA20 - Instrumenter i PA – Liveestetikk og teknikk i praksis
- JZARR20 - Jazz-arrangering
- JZBIRYTM20 - Jazz, pop, rock bi-instrument – rytmeseksjonen
- KADENS20 - Skap din egen solokadens
- KOMVID20 - Video for komponister og musikere
- LYCHRO20 - Lydian Chromatic Concept of Tonal Organization
- MENTØV20 - Mentale øvingsstrategier
- MUSTEK22 - Studioproduksjon
- MUSTEK24 - Ableton Live
- MUSTEK30 - Location Recording
- MUSTEK37 - Mix av lyd
- NORSK20 - Norwegian Language Course
- NORSK21 - Påbyggingskurs i norsk
- PRAKSADM20 - Praksis i musikkadministrasjon
- PRASYNT20 - Praktisk syntese, workshops med hardvare-eksperimentering
- PRIMAVISTA20 - Prima vista
- PROPO20 - Professional Portfolio
- PRØVESP20 - Prøvespilltrening I
- RESANG20 - Resitativsang
- ROMINT20 - Romanseinterpretasjon for pianister og sangere
- RYTTREN20 - Rytmisk trening
- RÅ20 - Konsertserien RÅ!
- SAMI20 - Samisk musikk
- SANG20 - Sang for instrumentalstudenter
- SASA20 - Sanger – sangskriver
- TIMANI20 - Timani
- JAZZENS20 - Jazzvokalensemble
- IMPSTUD20 - Improvisasjon i studio
- BLÅSIMP20 - Solo/Ensemblespill for improviserende blåsere
- KOMP26 - Komponering for ensembler
- COMMUS20 - Community music - musikeren i samfunnet
- ARAMU20 - Arabisk musikk
- FELE20 - Gehørspel for strykarar - norsk folkemusikk
- KMKOR21 - Kirkemusikkor
- MUSFIL20 - Musikkfilosofisk poliklinikk
- FOLKSONG20 - Norsk folkesong
- ORKPNO20 - Orkesterpianist
- QIGONG20 - Qigong
- JZSAM20 - Samspill fordypning for jazz- og improvisasjonsstudenter
- KLIMPRO20 - Tonal klassisk improvisasjon
- ORGEL25 - Innføring i orgelspill
- CONCOM70 - Contemporary Music and Commissioned work
- DIMAST70 - Masterarbeid
- DISTUD70 - Dirigeringsstudier
- DISTUD71 - Dirigeringsstudier
- DISTUD78 - Dirigeringsstudier
- EXCHANGE70 - Exchange semester
- EXCHANGE71 - Exchange semester
- FELLESTEOR70 - Felles musikkteori
- FONSTE70 - Innføringskurs i fonetikk og stemmeteori
- FORFOR70 - Forskerforum
- KMKULT70 - Kirkemusikeren som kulturarbeider
- KMMASTER70 - Masterarbeid
- KMMUS70 - Kirkemusikalsk fordypning 1
- KMMUS71 - Kirkemusikalsk fordypning 2
- KOMP29 - Komponering for ensembler - NoCom
- KPKUNST70 - Kunstnerisk og estetisk seminar
- KPKUNST71 - Kunstnerisk og estetisk seminar II
- KPMAST70 - Masterarbeid
- KPPROD70 - Filmmusikkproduksjon
- KUNSTFORM70 - Kunstnerisk fordypning I – formidling
- KUNSTHO70a - Kunstnerisk fordypning I – hovedinstrument
- KUNSTHO70b - Kunstnerisk fordypning II – hovedinstrument
- KUNSTHO70c - Kunstnerisk fordypning III – hovedinstrument
- KUNSTHO71a - Kunstnerisk fordypning I – hovedinstrument
- KUNSTHO71b - Kunstnerisk fordypning II – hovedinstrument
- KUNSTHO71c - Kunstnerisk fordypning III – hovedinstrument
- KUNSTHO72a - Kunstnerisk fordypning I – hovedinstrument
- KUNSTHO72b - Kunstnerisk fordypning II – hovedinstrument
- KUNSTHO74a - Kunstnerisk fordypning I – hovedinstrument
- KUNSTHO74b - Kunstnerisk fordypning II – hovedinstrument
- KUNSTORK70 - Kunstnerisk fordypning I – orkesterforberedelse
- KUNSTPRO73a - Kunstnerisk fordypning I – prosjekt
- KUNSTPRO73b - Kunstnerisk fordypning II – prosjekt
- MASTFOR70a - Masterforum I
- MASTFOR70b - Masterforum II
- MPLAB70 - Undervisningslab
- MPMAST70 - Masterarbeid
- MPTEO71 - Musikkpedagogisk teori I
- MPTEO72 - Musikkpedagogisk teori II
- MPTEO73 - Forskningsmetode og vitenskapsteori
- MTMAST70 - Masterarbeid
- MTMAST75 - Masterarbeid
- MTMET70 - Musikkterapeutisk metodikk
- MTMET75 - Musikkterapeutisk metodikk
- MTPRAKS70 - Praksis
- MTPRAKS75 - Praksis
- MUSPED70 - Musikkpedagogisk fordypning
- MUSPER71 - Musikken i perspektiv
- MUSPER72 - Project Development and Music in Perspective
- MUSTEK70 - Musikkteknologi
- OPEHIST70 - Operahistorie
- TEAN70 - Analyse I
- TEAN71 - Analyse II
- TEFOLK70 - Folkemusikk
- TEHIST70 - Musikkteoriens historie
- TEJAZZ70 - Jazzteori og arrangering
- TEKMAST70 - Masterarbeid
- TEKOGN70 - Musikkognisjon og gehør
- TEMAST70 - Masterarbeid
- TEPART70 - Partimento og kontrapunkt
- UTKAMM70 - Chamber Music and ECMA IP
- UTKOMP70 - Komposisjon og utøving
- UTMASTER70a - Masterarbeid I
- UTMASTER70b - Masterarbeid II
- UTMASTER72a - Masterarbeid I
- UTMASTER72b - Masterarbeid II
- UTMASTER73a - Masterarbeid I
- UTMASTER73b - Masterarbeid II
- UTMAST70 - Masterarbeid
- UTMASTER74 - Masterarbeid
- UTMASTER75 - Masterarbeid
- UTMASTER76 - Master's Project
- UTMASTER78 - Masterarbeid
- UTPRO70 - Semesterprosjekter
- UTREPINT75 - Repertoar og interpretasjon
- UTREPINT77 - Repertoar og interpretasjon
- UTREPINT78 - Repertoar og interpretasjon
- UTREPINT79 - Repertoar og interpretasjon
- UTREPINT90 - Repertoar og interpretasjon
- Emne 1 - Fellesfaglig kunstnerisk forankring
- Emne 2 - Faglig fordypning
- MTIMPRO75 - Musikkterapeutisk improvisasjon
- MTIMPRO70 - Musikkterapeutisk improvisasjon
- MTMUMS70 - Musikk, menneske og samfunn
- MTPROF70 - Profesjonskunnskap
- MTFORSK75 - Forskning og vitenskap
- MTFORSK70 - Forskning og vitenskap
- MTPER76 - Musikkterapifaget i perspektiv II
- MTPER71 - Musikkterapifaget i perspektiv II
- MTPER70 - Musikkterapifaget i perspektiv I
- MTPER75 - Musikkterapifaget i perspektiv I
- MTPROF75 - Profesjonskunnskap
- MTRELKOM75 - Relasjon og kommunikasjon I
- MTRELKOM76 - Relasjon og kommunikasjon II
- MTRELKOM70 - Relasjon og kommunikasjon
- MTMUS70 - Musikalsk utvikling
- MTMUS75 - Musikalsk utvikling
- MTMUMS75 - Musikk, menneske og samfunn
- DIHO70 - Instrumentfordypning for MADI
- KAMMUS70 - Kammermusikk for masterstudenter
- KONSPRO70 - Konsertproduksjon for masterstudenter
- KONSPRO71 - Konsertproduksjon for masterstudenter
- KUMA70 - Forum for kunstnerisk utviklingsarbeid – master
- ORKPRA70 - Orkesterpraksis
- KUNSTPRO70a - Kunstnerisk fordypning I - prosjekt
- DRAVHA90 - Avhandling og doktorgradsprøve
- DRFORMID90 - Tekst- og formidlingsforum
- DRINNF90 - Innføringskurs med etikk
- DRMET90 - Forskningsmetode og etikk
- DRVALG90 - Prosjektspesifikt kurs
- DRVIT90 - Vitenskapsteori
- KUNF90 - Nasjonal forskerskole i kunstnerisk utviklingsarbeid
- DRMUS90 - Forskning på musikkpraksiser
- BAKOR50 - Barnekorledelse I
- BRUKLA50 - Bruksklaver for kirkemusikere
- BRUKLA51 - Bruksklaver for VUKM2
- DIGDI50 - Digital didaktikk i musikkundervisning
- ENSLED21 - Ensembleledelse I
- ENSLED22 - Ensembleledelse II
- GEHØR50 - Gehørtrening
- GEHØR51 - Gehørtrening
- KMFORUM50 - Kirkemusikkforum
- KMFORUM51 - Kirkemusikkforum
- KMHO50 - Orgelspill
- KMHO51 - Orgelspill
- KMKRLED50 - Korledelse
- KULTENTR50 - Kulturelt entreprenørskap - selvledelse, kommunikasjon og prosjektarbeid
- KULTLED50 - Kulturorganisasjoners omgivelser
- KULTLED51 - Kulturledelse og kulturorganisasjon
- KULTMA50 - Kulturelt mangfold i musikkundervisningen
- LITHYM50 - Liturgikk, hymnologi og liturgisk sang
- LITSPILL50 - Liturgisk spill
- LITURG50 - Gudstjenestens musikalitet i ord og toner
- MUSDI55 - Musikkdidaktikk
- MUSDI56 - Musikkdidaktikk
- MUSPED50 - Musikklæreren 1
- MUSPED51 - Musikklæreren 2
- MUSPED55 - Musikkpedagogikk
- MUSPED56 - Musikkpedagogikk
- MUSTEK51 - Musikkteknologi for utøvere
- MUSTEK53 - Live Electronics – Workshop
- MUSTEK54 - Live Electronics – prosjekt
- ORGIMP51 - Orgelimprovisasjon
- ORKUN50 - Orgelkunnskap
- PEDUT50 - Pedagogisk utviklingsarbeid 1
- PEDUT51 - Pedagogisk utviklingsarbeid 2
- PRAK55 - Praksis i praktisk-pedagogisk utdanning
- PRAK56 - Praksis i praktisk-pedagogisk utdanning
- RYTLED50 - Rytmisk ensembleledelse
- SAMT50 - Interpretasjonspraksis i samtidsmusikk (fra ca. 1950 til i dag)
- SANG50 - Sang
- SATS50 - Musikkteori og satslære
- VEILED50 - Praksisveiledning i lærerutdanninger med musikk, dans og teater
- VEILED53 - Praksisveiledning i musikk og helse-/musikkterapiutdanninger
- BAKOR51 - Barnekorledelse II